Tafsir Al-Quran

Listen to Quran

Thursday, November 12, 2009

APA KERAJAAN BUAT SEKARANG...YANG AKU INI LAH.

Kerajaan UMNO/BN terus menjaga kelibat parti pembangkang lalai pula menjaga hati rakyat yang pernah memberi budi kepada Kerajaan dengan memberi undi kepada Barisan Nasional untuk memerintah Malaysia. Najib bilang UMNO mesti berubah kalau nak kekal memerintah, rakyat mesti didahulukan, apa yang berubah? Berubah supaya Menteri-Menteri turun padang bawa ‘gigi dengan rahang’ untuk rakyat?

Rakyat hari ini sudah puas dengar ucapan berapi api dari Menteri Menteri UMNO, apa yang rakyat mahu adalah kebajikan dengan menurunkan harga tarif telifon, IT, letrik dan air, supaya dapat dipergunakan oleh rakyat.

Adakalanya kita merasa agak terkilan, seolah-olah kebajikan rakyat Malaysia tidak di ambil keperduliannya dek kerana terlalu sibuk untuk berkebajikan dengan negara luar. Peruntukkanlah sedikit kebajikan buat rakyat sendiri.

Seandainya kita mampu memberikan bantuan kemanusiaan kepada negara-negara jiran yang ditimpa bencana alam, adalah suatu yang tidak mustahil Kerajaan juga mampu mengurangkan kos-kos penggunaan IT untuk rakyat Malaysia. Kebajikan rakyat Malaysia juga harus di ambil kira dan bukan dipandang ringan.

dalam kerancakan kita berbicara hal-hal politik semasa, adakalanya kita alpa dengan kesukaran yang dihadapi dalam menikmati kemudahan-kemudahan media dan internet. Para wakil-wakil rakyat dan ahli-ahli Parlimen kita lupa untuk menjana penyelesaian dalam hal ini.

No comments:

Post a Comment